بحران ۲۰۲۰بدتر از ۲۰۰۸

به گفته اقتصاددان ارشد بین‌المللی پول گوپینات : رکورد فعلی، بدترین رکود مالی از زمان «رکود بزرگ» است. او این بحران را به مراتب وخیم‌تر از بحران مالی سال ۲۰۰۸ توصیف کرد. این بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را «قرنطینه بزرگ» نامید.

همچنین پیش‌بینی کرده است که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰، متحمل ۹ تریلیون دلار زیان می‎شود و سه درصد سقوط خواهد کرد. گوپینات گفت که خسارات سال جاری، اقتصاد جهان را به ۱۲ سال قبل خواهد برد.

به گفته‌ی گیان ماریا میلسی فرتی صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که کشور‌های آسیب‌پذیری مانند عراق که صادر‌کننده نفت هستند، با کاهش شدید رشد اقتصادی خود مواجه می‌شوند. برای نمونه، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد عراق امسال، رشد منفی ۴.۷ را تجربه خواهد کرد. این رقم، نسبت به ۳.۹ درصد نرخ رشد سال گذشته، با کاهشی هشت درصدی رو‌به‌رو است. در همین حال، اقتصاد ایران در سال جاری، با رشد منفی ۶ درصدی دست و پنجه نرم خواهد کرد.
در مجموع، صندوق بین‌المللی پول، از رهبران جهان خواسته است تا برای جلو‌گیری از جهانی شدن این بحران، همکاری کنند. به گفته‌ی صندوق بین‌المللی پول، ۹۰ کشور از میان ۱۸۹ کشور عضو، درخواست حمایت مالی کرده‌اند.

گوپینات گفت:
پیش‌بینی می‌کنیم که سطح فعالیت اقتصادی همچنان پایین‌تر از دوره‌ی قبل از شیوع ویروس در ۲۰۲۰، باقی بماند. این رکود عمیقی است که با نا‌توانی در پرداخت بدهی‌ها و افزایش چشم‌گیر نرخ بیکاری همراه است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال همکاری با غول‌های فناوری مالی مانند پی‌پال و اسکوئر است. در حالی که کنیا از سامانه بانکداری با تلفن همراه خود، یعنی ام‌پسا برای کاهش معاملات فردی استفاده می‌کند.

بازدیدها: 6827

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *