بیشترین بیت کوین ها در دست چه کسی است؟

در این بازار و تمامی بازارهای بزرگ، این نهنگ ها هستند که می توانند تاثیر بسزایی در روند رشد و یا سقوط یک دارایی بگذارند. در بازار بیت کوین نیز چنین است و نهنگ ها با خرید و یا فروش بیت کوین در حجم زیاد، بر قیمت بیت کوین تاثیر میزارن ،افشای اسامی افرادی که بیشترین بیت‌کوین را در اختیار دارند، ممکن است شما را شگفت ‌زده کند.

واضح است که صرافی های ارز دیجیتال، بزرگ ترین مالکان بیت کوین هستند. در حال حاضر حدود 6.7 درصد از کل بیت کوین در گردش به ارزش بیش از 9.8 میلیارد دلار در کیف پول صرافی ها نگهداری می شود.

ساتوشی ناکاموتو:

اگرچه هنوز نمی دانیم چه کسی بیت کوین را به دنیا معرفی کرد، اما این فرد ناشناس که به «ساتوشی ناکاموتو» معروف است، بیشترین مقدار بیت کوین را در جهان در اختیار دارد. طبق اطلاعات موجود، ساتوشی 1 میلیون بیت کوین یعنی 4.76 درصد از کل 21 میلیون بیت کوین قابل استخراج را برای خودش ذخیره کرده است.

برادران وینکلوس:

برادران وینکلوس در سال 2013 مدعی شدند که 1 درصد تمامی بیت کوین در گردش دنیا را در اختیار دارند. با توجه به اینکه تا پایان سال 2013 حدود 12 میلیون بیت کوین استخراج شده بود، این دو برادر در آن زمان حدود 120 هزار بیت کوین داشته اند و به احتمال زیاد این رقم تاکنون افزایش یافته است.همچنین برادران وینکلوس مالک صرافی ارز دیجیتال جمینی هستند و هر سال به سرمایه آنها اضافه می شود.

بری سیلبرت:

بری سیلبرت معروف به سلطان کریپتو، بنیانگذار و مدیرعامل گروه ارز دیجیتال نیز به شمار می رود. این گروه علاوه بر راه اندازی و پشتیبانی از شرکت های فعال در حوزه بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، به سرمایه گذاری نیز مشغول است.فوربز ارزش دارایی های سیلبرت را در سال 2018 بین 400 تا 500 میلیون دلار برآورد کرد. رقمی که به احتمال زیاد در سال 2019 افزایش قابل توجهی داشته است.

تیم دراپر:


وی که در ابتدا به لطف یکی از سرمایه‌گذاری‌های اولیه‌اش در بخشی از اسکایپ، میلیاردها دلار درآمد کسب کرده بود، در سال 2014 با خرید بیت کوین به تعداد 30,000 از یک حراجی دولتی، در سر تیتر اخبار دارندگان بیشترین بیت‌ کوین قرار گرفت.

گفته می شود مبلغی که او در این حراجی هزینه کرده بود چیزی در حدود 19 میلیون دلار است در حالیکه با قیمت‌های امروز این مقدار بیت‌کوین ارزشی به‌اندازۀ 171 میلیون دلار دارد. وی که به آینده بازار و قیمت بیت کوین خوش بین است، اخیرا به دنبال ورود به بازار ارز دیجیتال تزوس نیز می باشد.

چارلی شرم

یکی از کارآفرین‌هایی بود که در نخستین روزهای آغاز به کار بیت‌کوین وارد آن شد و به عضویت بنیاد بیت‌کوین  درآمد. این بنیاد که قرار بود به نوعی پشتیبان ای ارز دیجیتال باشد، با مشکلات زیادی مواجه شد و گفتنی است که عده‌ای از رهبران این بنیاد بعدها به اتهام اعمال مجرمانه تحت بازجویی قرارگرفتند. خود شرم نیز از این قائله مستثنی نماند و به سبب اتهامات مربوط به پو‌لشویی به دو سال زندان محکوم شد. اما او با یک استارتاپ سرمایه‌گذاری در بازارارزهای دیجیتال بازگشته است. وی که مقدار دقیق بیت ‌کوین هایش را افشا نمی‌کند، اعلام کرده است که در زمانی که بیت‌کوین قیمت پایینی داشته چند هزار واحد از آن را خریده است که در حال حاضر میلیون‌ها دلار ارزش ‌دارند.

تونی گالیپی:

تونی گالیپی میرعامل و بنیان گذار بیت پی یکی از شرکتهای پیشرو در پردازش معاملات خرید و فروش بیت کوین است. طبق گزارش ها، وی یکی از بزرگترین دارنگان بیت ‌کوین حال حاضر جهان لقب گرفته است. اگرچه میزان دقیق از سوی او فاش نشده است اما تخمین‌ها عددی در حدود 20 میلیون دلار را پیشنهاد می ‌کنند.

دولت فدرال ایالات متحده

اداره تحقیقات فدرال در جریان تعطیلی فروشگاه آنلاین راه ابریشم، 144000 بیت ‌کوین را توقیف کرد و به این نحو مالک بیشترین بیت‌ کوین و بزرگ ‌ترین کیف پول بیت کوینی در جهان شد. سپس دولت این بیت ‌کوین ها را به حراج گذاشت و توانست درآمد 48 میلیون دلاریرا از طریق آن به دست بیاورد که البته اگر منتظر می ‌ماند، سود بسیار بیشتری در انتظار دولت بود. بااین‌ حال دولت فدرال همچنان در تلاش است تا از این بازار سهمی را به خود اختصاص دهد. سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات ‌متحده اعلام کرده است که دارایی‌های دیجیتالی مشمول مالیات هستند و لذا در تلاش است تا علیه افرادی که هنوز میزان رمز ارز خود را افشا نکرده‌اند اقدام قانونی انجام دهد.

بازدیدها: 7691

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *