همسر بیل گیتس کیست

ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس را به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان جهان می شناسند. ملیندا گیتس فعالیت های گسترده ای در رویدادهای خیریه در سراسر جهان داشته است و یک بنیاد خیریه به نام ملیندا و بیل گیتس بنیانگذاری کرده است که هم اکنون ریاست این بنیاد خیریه را بر عهده دارد

ملیندا گیتس (Melinda Gates) همسر بیل گیتس مشهور، در تاریخ ۱۵ آگوست سال ۱۹۶۴ میلادی در شهر دالاس از توابع ایالت تکزاس به دنیا آمد. او در سال ۱۹۸۶ یعنی در ۲۲ سالگی مدرک لیسانس خود را در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه دوک گرفت اما یک مدرک دیگر هم در رشته مدیریت MBA از مدرسه کسب و کار Fuqua در سال ۱۹۸۷ اخذ کرد. ملیندا یکی از کارکنان مایکروسافت بوده است و در آن زمان سمت مدیر پروژه را برای چندین پروژه بزرگ در مایکروسافت بر عهده داشته است.

او فعالیت های خیریه گسترده ای را انجام داده است و هم اکنون او به همراه همسرش بیل گیتس مالک یک بنیاد خیریه به نام Melinda and Bill Gates Foundation هستند و مبالغ هنگفتی را هر ساله برای کمک به ریشه کن کردن فقر در سراسر جهان هزینه می کنند.

برخی ملیندا را سخاوتمندترین زن آمریکا می دانند زیرا حتی زمانی که از دانشگاه دوک فارق التحصیل شد به مدت دو سال در این دانشگاه به عنوان هیئت امنا فعالیت کرد و کمک های مالی بسیاری را به این دانشگاه کرد. اما فعالیت های خیرخواهانه وی به بنیاد خیریه و کمک به دانشگاه ها ختم نمی شود، او هدایای زیادی را هر ساله به موسسات آموزشی می دهد و بسیاری از دانشجویان را با هزینه شخصی خود بورس می کند

ملیندا چندی بعد از فارق التحصیل شدن از دانشگاه به استخدام شرکت مایکروسافت در آمد. آن روزها مایکروسافت به موفقیت قابل قبولی رسیده بود و وضعیت مالی بیل گیتس خوب شده بود. در یکی از همین روزها بیل ملیندا را به شام دعوت کرد و او پذیرفت. بعد از مدتی بیل و ملیندا با هم ازدواج کردند و تبدیل قدرتمندترین زوج تجاری در آمریکا شدند.

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و از این نظر شاید فکر کنید که همسر وی به واسطه ثروت او مطرح شده است. اما ملیندا گیتس از جمله زنانی است که در امور خیریه فعالیت های بسیار زیادی داشته و از این نظر از مشهورترین خیرین جهان است که هر ساله مبلغ قابل توجهی را صرف امور خیریه می کند.

ملیندا همسر بیل گیتس در سال ۱۹۹۳ به اتفاق همسر خود به آفریقا سفر کرد و در آن جا با ویرانی و فقری مواجه شد که تصمیم گرفت بنیاد بیل و ملیندا گیتس را بنیانگذاری کند و از همان سال مبلغ بسیار زیادی از درآمد سالیانه خود و همسرش را از طریق این بنیاد خیریه برای کمک به فقرا به آفریقا منتقل می کند. بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس یکی از بشر دوست ترین زوج های ثروتمند در جهان هستند.

بازدیدها: 3158

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *